Breu descripció

Eina de GESTIÓ INTEGRAL de la Consulta del Metge de Família.

Disposa de 4 apartats fonamentals:

1.- Kioskomed: resum pràctic i presentacions de les últimes entrades dels blocs docents de Medicina de Família.
2.- CAP WEB Formació: on en diferents apartats es treballen aspectes relacionats amb l'exploració física, tècniques, interpretació de proves, formació del professional, multitud de cercadors sobre MBE... etc.
3.- L´Escriptori Clínic: Una font d´actualització sanitària i indispensable pel dia a dia.
4.- La Consulta WEB: on tracta de temes d´informació i links d´interés. Cercador per pacients i familiars tractan de facilitar el empowerment de la persona.
El Metabuscador d´Informació Sanitària

El Metabuscador

Loading

dimecres, 14 de gener de 2009

Jugar al Tetris podria reduir els records nocius que sofreixen els pacients amb estrès posttraumàtic.


FONT: PLOS ONE

Els símptomes que sofreixen els pacients amb estrès posttraumàtic van des de la irritabilitat i els episodis d'ira fins als problemes d'insomni, la dificultat per concentrar-se, així com el pas per períodes de vigília extrema i respostes exagerades a determinades situacions.
Els pacients amb aquesta patologia poden sofrir també el record persistent de l'esdeveniment traumàtic per si mateix.
Un estudi dut a terme per investigadors de la Universitat d'Oxford de cara al disseny de nous tractaments per prevenir o evitar la generació de records perjudicials, una característica pròpia d'aquests trastorns, ha revelat que jugar al Tetris, un dels videojocs més famosos de la història podria alleugerir l'estrès posttraumàtic.
L'equip d'Emily Holmes, investigadora responsable de l'estudi, va utilitzar 40 voluntaris sans que els va mostrar un vídeo amb imatges de lesions traumàtiques tretes de diverses fonts, anuncis inclosos públics que alerten sobre els perills de conduir en estat d'embriaguesa.
Després de 30 minuts, la meitat dels voluntaris se les va fer jugar al Tetris durant 10 minuts, mentre que l'altra meitat se les apartava del grup.
Després d'una setmana, els 20 voluntaris que havien practicat amb el videojoc presentaven un nombre molt menor de records de la pel·lícula que havien vist.
Els investigadors creuen que el reconeixement de les formes i els colors dels blocs amb què es construeix el Tetris competeixen amb les visions dels diferents traumes que es mantenen emmagatzemats a la part sensorial del cervell.
Aquest procés és capaç d'interferir amb el mecanisme sensorial dels records que es formen en el període immediatament posterior al trauma i redueix el nombre de flashbacks experimentats durant les setmanes següents.
Catherine Deeprose, investigadora de la Universitat d'Oxford, explica que "sabem que existeix un període de fins sis hores en el que podem influir sobre certs tipus de memòria. Amb aquest treball hem demostrat que els voluntaris sans que jugaven al Tetris durant aquest període podien reduir de forma significativa els seus records nocius sense perdre el sentit de la qual cosa s'ha viscut".
Accés gratuït al text complet.