Breu descripció

Eina de GESTIÓ INTEGRAL de la Consulta del Metge de Família.

Disposa de 4 apartats fonamentals:

1.- Kioskomed: resum pràctic i presentacions de les últimes entrades dels blocs docents de Medicina de Família.
2.- CAP WEB Formació: on en diferents apartats es treballen aspectes relacionats amb l'exploració física, tècniques, interpretació de proves, formació del professional, multitud de cercadors sobre MBE... etc.
3.- L´Escriptori Clínic: Una font d´actualització sanitària i indispensable pel dia a dia.
4.- La Consulta WEB: on tracta de temes d´informació i links d´interés. Cercador per pacients i familiars tractan de facilitar el empowerment de la persona.
El Metabuscador d´Informació Sanitària

El Metabuscador

Loading

dijous, 10 de desembre de 2009

CAP Can Bou de Castelldefels: el 80% de les visites espontànies que atenen les infermeres són resoltes de forma autònoma








El Ministeri de Sanitat guardona el CAP Can Bou de Castelldefels pel seu projecte de millora d’atenció de les visites espontànies.


El 80% de les visites espontànies que atenen les infermeres són resoltes de forma autònoma per aquestes professionals.


L’Equip d’Atenció Primària Can Bou de Castelldefels, gestionat pel Consorci Castelldefels Agents de Salut (CASAP) -participat per l’Institut Català de la Salut (ICS) i l’Ajuntament de Castelldefels- ha estat premiat pel Ministeri de Sanitat per introduir de forma efectiva un nou model de gestió de la visita espontània gràcies al seu projecte "Millora de la qualitat assistencial, gestió clínica i lideratge".

Des de fa quatre anys en aquest centre de Castelldefels és la infermera la que atén la majoria d’usuaris que hi arriben sense hora concertada.


Les infermeres visiten els pacients que acudeixen al CAP amb problemes lleus de salut com molèsties urinàries, mal de queixal, símptomes a les vies respiratòries o ferides.

Per dur a terme aquesta iniciativa, l’EAP va elaborar tota una sèrie de protocols, un per cada situació, que delimiten quins són els problemes de salut susceptibles de ser atesos per les infermeres o si han de ser visitats per un metge d’atenció primària.

Aquesta dinàmica també afavoreix la integració dels administratius sanitaris en el circuit assistencial, ja que són els que atenen en primera instància als ciutadans que no tenen hora concertada, i alhora afavoreix la cohesió de tot l'equip.

Els resultats de l’experiència de Can Bou confirmen que el 80% dels casos, susceptibles de ser atesos de forma autònoma per la infermera, son resolts pel mateix professional.

L’organització de les agendes contempla que hi hagi cada dia una infermera que s’encarregui exclusivament d’atendre les visites espontànies i, d’aquesta manera, s’ha rebaixat considerablement el temps d’espera per a les persones que es presenten al CAP sense cita prèvia.

A més, la reorganització de la demanda ha permès que els metges d’atenció primària hagin incorporat nous serveis en la seva consulta, com la crioteràpia –emprada per eliminar berrugues–, les infiltracions –per pal·liar problemes osteoarticulars- o la revisió del fons d’ull dels diabètics, evitant derivacions innecessàries als altres nivells assistencials.

Aquest premi a la innovació lliurat pel Ministeri no és el primer que rep l’equip de professionals de Can Bou ja que en els darrers mesos també ha rebut el reconeixement de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears, del Consorci Hospitalari de Catalunya i ESADE.



.