Breu descripció

Eina de GESTIÓ INTEGRAL de la Consulta del Metge de Família.

Disposa de 4 apartats fonamentals:

1.- Kioskomed: resum pràctic i presentacions de les últimes entrades dels blocs docents de Medicina de Família.
2.- CAP WEB Formació: on en diferents apartats es treballen aspectes relacionats amb l'exploració física, tècniques, interpretació de proves, formació del professional, multitud de cercadors sobre MBE... etc.
3.- L´Escriptori Clínic: Una font d´actualització sanitària i indispensable pel dia a dia.
4.- La Consulta WEB: on tracta de temes d´informació i links d´interés. Cercador per pacients i familiars tractan de facilitar el empowerment de la persona.
El Metabuscador d´Informació Sanitària

El Metabuscador

Loading

dimarts, 23 d’agost de 2011

Controvèrsies. Sistema educatiu-dèficit d´atenció: sobrediagnostiquem el TDH?




Si no estàs preparat per equivocar-te, mai no arribaràs a fer res arriscat, res original!.







L'altre dia. a l'últim episodi de "Redes", serie científica d'Eduard Punset que s'emet en la 2 de Televisió Espanyola van emetre “El sistema educatiu és anacrònic”.

L'entrevista, així com els videos que van aparèixer, van ser molt interessants i em van fer recordar la controvèrsia existent en relació al conegut TDAH (Trastorn per Dèficit d´Atenció i Hiperactivitat). La "sobreetiquetació" dels trastorns i els problemes que provoca un augment de diagnòstics de TDAH.







És important revisar la definició, els barems de diagnosi del TDAH, doncs són diferents pel DSM-IV com per la CIE-10, i provoquen una medicalització generalitzada.

Molt didàtics els videos, i com és la dita:  amb poques paraules basten!  No hem de dormir-nos, hi ha una gran quantitat de nens que estan perdent la motivació.

Compte amb la dita de "Quan alguna cosa no segueix les pautes es té de posar un nom i medicar!"
(Repeteixo, no deixeu de veure el video del nen)


Idees Clau


1.- El coneixement no s'adquireix, es crea per un mateix.

2.- L'activador és la curiositat. Per a això és necessari recuperar la curiositat que tenim des de nens i que a l'escola, després a la universitat i després en el treball es maten dia a dia.

3.- Per què s'avorreixen els nens i nenes en el col·legi?

4.- Per què arriben al món adult sense tenir idea dels seus propis talents i capacitats

5.- El líder en educació i creativitat Ken Robinson i Eduard Punset ens criden i ens explica a reflexionar sobre una educació nascuda para i per les societats industrials.

6.- La societat de la informació actual necessita joves creatius i motivats.

6.- En els darrers 50 anys les esferes econòmica, cultural i personal han feut un tomb al món sencer. I no obstant això, els sistemes educatius no han mogut un àpex els seus programes i els seus objectius.

7.- Curiositat i innovació són víctimes del model d´ensenyament occidental i  podríem afegir que també són víctimes de l'adoctrinament que impedeix el naixement del dubte.


Video complet:



Què millor protagonista que un nen per explicar-nos el que sent a l'escola.

És genial l'espontaneïtat que tenen a l'hora de dir el que pensen!!!.

De vegades ens oblidem d'escoltar-los. Els adults ens tanquem en les nostres idees i no veiem més enllà dels nostres nassos. Aprenguem una mica d´ells:








Recull d´informació d´interès sobre el TDAH






També et poden interessar:

1 comentari:

Miquel Reguant ha dit...

moltes gràcies pel text i els vídeos