Breu descripció


Vols informació?

El Metacercador d´Informació Sanitària


El Metabuscador

Loading

dilluns, 2 de gener de 2012

Risc d´hipomagnesemia associat a l´ús de Inhibidors de la Bomba de Protons (IBP)

Nota informativa que ha emes l'Agencia Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) mitjanyant la qual informa als professionals sanitaris del risc d´ hipomagnesemia associat a I'ús prolongat de medicaments inhibidors de la bomba de protons (IBP).

Actualment a l'Estat espanyol hi ha un nombre important de medicaments IBP, com són: omeprazol, lansoprazol, rabeprazol, pantoprazol i esomeprazol.




En aquesta nota, I'AEMPS recomana als professionals sanitaris el següent:

-Valorar la possibilitat diagnostica d'hipomagnesemia davant I'aparició de simptomatologia compatible no explicada en malalts en tractaments prolongats amb /IBP. (quadre de tetania i que amb posterioritat pot presentar crisi convulsiva i episodis de taquicàrdia ventricular)


-Considerar la possibilitat de realitzar determinacions plasmatiques de magnesi (preví a l'inici i, periodicament, durant el tractament) a aquells malalts:

     1.- Sotmesos a tractaments prolongats amb IBP

     2.- Estiguin prenent IBP juntament amb digoxina o qualsevol altre medicament amb capacitat per reduir els nivells plasmatics de magnesi (per ex.: diuretics).
 
 
 
 
 
 
També et pot interessar: