Breu descripció

Eina de GESTIÓ INTEGRAL de la Consulta del Metge de Família.

Disposa de 4 apartats fonamentals:

1.- Kioskomed: resum pràctic i presentacions de les últimes entrades dels blocs docents de Medicina de Família.
2.- CAP WEB Formació: on en diferents apartats es treballen aspectes relacionats amb l'exploració física, tècniques, interpretació de proves, formació del professional, multitud de cercadors sobre MBE... etc.
3.- L´Escriptori Clínic: Una font d´actualització sanitària i indispensable pel dia a dia.
4.- La Consulta WEB: on tracta de temes d´informació i links d´interés. Cercador per pacients i familiars tractan de facilitar el empowerment de la persona.
El Metabuscador d´Informació Sanitària

El Metabuscador

Loading

dimarts, 8 de maig de 2012

Nou protocol de coordinació del TDAH


El Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH) és un trastorn crònic molt freqüent ja que s'estima que al voltant del 5% dels nens i  adolescents ho tenen.

Es deu a múltiples factors provocant dificultats en la inhibició i l'autocontrol, la planificació, la memòria de treball a curt termini, fixar l'atenció en nous estímuls i en l'elecció d'informació rellevant enfront de la irrellevant.

Els seus símptomes principals són inatenció o dificultat per concentrar-se, hiperactivitat i impulsividad (semblen incapaces de controlar les seves reaccions immediates o de pensar abans d'actuar) inadequats per a la seva edat. Poden manifestar-se tots o predominar el dèficit d'atenció o la hiperactivitat-impulsividad.

Aquests símptomes es manifesten en diversos entorns (família, escola, amics) i, de vegades, són prou importants com per afectar a l'aprenentatge i a les relacions familiars i socials.

El nen o adolescent amb TDAH no té un problema d'intel·ligència o de raonament, sinó d'organització i d'autocontrol de l'atenció, les emocions, la conducta i la relació social.

Per tot això és fàcilment comprensible la importància d'un diagnostic precoç i disposar de les mesures necessàries, farmacològiques i no farmacològiques, individualitzades per a cada nen i família, ja que s'aconsegueix una millora fins el 80% dels casos. Amb aquestes mesures millora l'atenció, es redueix la inquietud i impulsividad, i s'ajuda a la conducta, a millorar l'autoestima, les tècniques d'estudi i les relacions familiars i socials.


Document







També et pot interessar: