Breu descripció


Vols informació?

El Metacercador d´Informació Sanitària


El Metabuscador

Loading

dilluns, 26 de novembre del 2012

Requisits per instal·lar desfibril·ladors externs en centres no sanitaris





El Govern estableix els requisits per instal·lar desfibril·ladors externs en centres no sanitaris



Simplifica els tràmits administratius i regula els programes de formació per al personal no sanitari i l’autorització de les entitats formadores

El Govern ha aprovat el decret que estableix els requisits per instal·lar desfibril·ladors externs en centres no sanitaris i per autoritzar entitats formatives per utilitzar-los. Es tracta d’aparells electrònics portàtils que diagnostiquen i tracten l'aturada cardiorespiratòria.
.
El nou decret desplega les bases del Reial decret 365/2009, de 20 de març, que estableix les condicions i els requisits mínims de seguretat i qualitat en la utilització de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs fora de l'àmbit sanitari i s'adapta a la normativa europea.
.
Per instal·lar l'aparell caldrà únicament una comunicació prèvia mitjançant declaració responsable de compliment dels requisits legals, amb inscripció d’ofici al registre corresponent. Fins ara era obligatòria una resolució d’inscripció prèvia al registre de desfibril·ladors i la presentació de la documentació acreditativa establerta pel règim anterior.
.
El text aprovat també regula l’organització dels programes de formació, inicial i continuada, perquè el personal no sanitari pugui usar els desfibril·ladors, així com l’autorització de les entitats formadores.
.
Finalment, amb l’objectiu de controlar el compliment de les disposicions, el decret crea el Registre de desfibril·ladors de centres no sanitaris, on s’han d’inscriure els aparells instal·lats arreu de Catalunya fora de l’àmbit sanitari. 






També et pot interessar: