Breu descripció

Eina de GESTIÓ INTEGRAL de la Consulta del Metge de Família.

Disposa de 4 apartats fonamentals:

1.- Kioskomed: resum pràctic i presentacions de les últimes entrades dels blocs docents de Medicina de Família.
2.- CAP WEB Formació: on en diferents apartats es treballen aspectes relacionats amb l'exploració física, tècniques, interpretació de proves, formació del professional, multitud de cercadors sobre MBE... etc.
3.- L´Escriptori Clínic: Una font d´actualització sanitària i indispensable pel dia a dia.
4.- La Consulta WEB: on tracta de temes d´informació i links d´interés. Cercador per pacients i familiars tractan de facilitar el empowerment de la persona.
El Metabuscador d´Informació Sanitària

El Metabuscador

Loading

dimarts, 10 de novembre de 2015

whatsICS: El servei de missatgeria instantània de l'ICS per iOS, Android i navegadors web

Resultat d'imatges de whatsICS

whatsICS

El servei de missatgeria instantània de l'ICS per iOS, Android i navegadors web

Institut Català de la Salut posa a disposició dels seus professionals l'eina de missatgeria instantània whatsICS que garanteix la privacitat de les dades, allotjant-les a les seves instal·lacions i preservant el compliment de la LOPD, i dels usuaris. 

WhatsICS és un programari propi per a la comunicació entre professionals que permet:

Comunicació
Crear grups de comunicació entre els professionals de l’ICS.

Privacitat
Les converses i arxius s'emmagatzemen a bases de dades pròpies

Al moment
Sincronitzar els dispositius amb els que accedim al nostre compte.

Social

Compartir missatges, vídeos, fotos, notes de veu, ubicacions, notes fetes a mà ...


Preguntes freqüents:
  • Què és whatsICS?
És un servei de missatgeria instantània que permet que disposeu dels vostres missatges en qualsevol moment i en qualsevol dispositiu i/o web, sense perdre mai cap missatge.
  • Codi d'instal·lació a sistemes iOS?
Quan fem una instal·lació a sistemes iOs, el codi d'instal·lació són els quatre últims digits del número de telèfon.
  • Com puc afegir els meus contactes a whatsICS?
Per tal de tenir els vostres contactes a whatsICS, és necessari que abans hagin descarregat l’aplicació. Cal donar-se d’alta com a professional en aquesta adreça, i per últim, cal introduir una sol·licitud, indicant quins són els contactes que voleu afegir. L'equip de whatsICS gestionarà aquesta sol·licitud i podreu disposar d'aquests contactes des del vostre compte de whatsICS.
  • On són les dades?
Les dades es troben a servidors de l'ICS.
  • Qui la pot descarregar?
Tots els treballadors de l’Institut Català de la Salut. Disponible per les plataformes IOS i Android
  • Què volen dir els triangles que apareixen quan envio un missatge?
El primer triangle (aquell que apunta cap amunt) indica si el missatge ha estat rebut pels nostres servidors. Pot ser de color vermell o verd. Si és verd vol dir que el missatge ja és als nostres servidors, disponible perquè el destinatari el rebi. El segon triangle (aquell que apunta cap avall) indica si el missatge ha estat rebut/llegit pel destinatari. Pot ser de color vermell, groc o verd. Si és groc significa que el missatge ha estat rebut pel destinatari però, que encara no l'ha llegit. Si és verd vol dir que ja l'ha llegit.
  • Puc utilitzar el meu compte whatsICS en més d'un dispositiu a la vegada?
Sí. whatsICS us deixa utilitzar el vostre compte en diversos dispositius a la vegada. Al segon dispositiu simplement instal·leu whatsICS i a la primera pantalla seleccioneu l'opció "Ja sou usuari whatsICS? Inicia sessió”.
  • Puc desconnectar-me del meu compte?
Sí. Des del Perfil seleccioneu l'opció "Tanca sessió". Això evitarà que rebeu missatges però, no us preocupeu, quan torneu a entrar els rebreu tots.
  • Com puc recuperar la meva clau si no tinc cap email associat a whatsICS?
Si no recordeu la vostra clau d'accès i voleu reestablir-la per poder entrar al vostre compte, necessiteu tenir associada una adreça electrònica al vostre compte whatsICS. En cas que no disposeu de cap adreça associada, cal que contacteu amb nosaltres a través de l’adreça oficinamobilitat.ics@gencat.cat, i ens expliqueu el problema. L'equip de whatsICS us ajudarà perquè pugueu entrar al vostre compte.

Des de l'Oficina de Mobilitat se'ns explica que:

L’aplicació compleix amb el requisit d’encriptació dels missatges. Concretament, tota la comunicació amb el servidor s'encripta amb l'algorisme AES-128. A més de xifrar la informació, es codifica en base64 perquè no es necessiti una transmissió binària.

Per evitar el descobriment de la clau aplicant enginyeria inversa, la clau s'ocultarà en el codi del dispositiu dividint-la en 5 parts de mida desigual. Això dificultarà que algú trobi la clau perquè el més fàcil per al "hacker" seria trobar un string de 16 caràcters fent servir un editor binari.