Breu descripció

Eina de GESTIÓ INTEGRAL de la Consulta del Metge de Família.

Disposa de 4 apartats fonamentals:

1.- Kioskomed: resum pràctic i presentacions de les últimes entrades dels blocs docents de Medicina de Família.
2.- CAP WEB Formació: on en diferents apartats es treballen aspectes relacionats amb l'exploració física, tècniques, interpretació de proves, formació del professional, multitud de cercadors sobre MBE... etc.
3.- L´Escriptori Clínic: Una font d´actualització sanitària i indispensable pel dia a dia.
4.- La Consulta WEB: on tracta de temes d´informació i links d´interés. Cercador per pacients i familiars tractan de facilitar el empowerment de la persona.
El Metabuscador d´Informació Sanitària

El Metabuscador

Loading

dijous, 3 de gener de 2013

El 60% dels metges acudeix a les xarxes socials a la recerca d'informació de qualitat








El Social Media ja està present en tots els àmbits de la societat, inclosos els relacionats amb la ciència o la salut.

L'estudi publicat en el Journal of Medical Internet Research mostra que 1 de cada 4 metges consulta diverses vegades al dia les xarxes socials amb la intenció d'obtenir informació mèdica.



Idees Clau

1.- Les xarxes socials són una plataforma de difusió de contingut, el 14% les utilitza diàriament per aportar nova informació.
.
2.- Van participar 485 oncòlegs i metges d'atenció primària. 

3.- El 61% revisa setmanalment els seus perfils socials. El 46% publica nou contingut.

4.- L'ús que els metges fan dels mitjans socials és principalment específic per a la seva professió. De fet, més de la meitat dels enquestats van indicar que freqüenten comunitats destinades únicament per a metges, mentre que un escàs 7% utilitza Twitter.

5.- Es oncòlegs es van mostrar especialment interessats a conèixer els últims avanços, mentre que els metges d'atenció primària van reconèixer que interactuen amb altres companys per mantenir el contacte i compartir coneixements i experiències.

6.- Aproximadament el 60% dels enquestats va descriure a les xarxes sòcia com un canal beneficiós, interessant i útil per estar informat i obtenir contingut de qualitat, alhora que fàcil d'utilitzar.

7.- Per a altres professionals, les xarxes socials actuaven com a mitjà per atendre als seus pacients d'una manera més eficient, millorant així la qualitat del servei. Aquesta actitud positiva o negativa enfront dels canals 2.0 no depèn del sexe o edat dels metges, sinó de la seva apreciació personal enfront dels mateixos.

8.- Destaca el fet que aquests professionals no se sentin especialment atrets per les xarxes socials convencionals, com Facebook o Twitter, sinó que prefereixen els seus canals especialitzats.














També et pot interessar: