Breu descripció


Vols informació?

El Metacercador d´Informació Sanitària


El Metabuscador

Loading

dijous, 28 de maig del 2009

Una disculpa oportuna davant el pacient pot evitar una futura reclamació!

La Unió de Defensa Mèdica del Regne Unit ha tornat a assegurar als metges britànics que no prengués represàlies si es disculpes quan alguna cosa ha anat malament en el tractament amb un pacient.

"Fa més de 50 anys que portem advertint als nostres membres de que és millor disculpar si les coses han anat malament".

Els pacients haurien de rebre una disculpa oberta, comprensiva i honesta, allò que ha succeït realment", ha argumentat Christine Tomkins, cap executiva de l'associació.

En la seva opinió, qualsevol pacient que té la desgràcia de patir un error de qualsevol naturalesa hauria de rebre una explicació completa del succeït. "El metge no hauria de tenir cap preocupació sobre les represàlies legals comportant d'aquesta manera". De fet, al Regne Unit la llei assenyala que una disculpa oferta amb motiu d'un tractament no significa el mateix que admetre una negligència o l'incompliment dels protocols.

Al Regne Unit oferir una disculpa no significa que el metge reconegui una negligència o l'incompliment dels protocols.

Segons l'organització britànica, una explicació i una disculpa al principi de la relació entre el facultatiu i el malalt poden ajudar a reduir el risc de que el pacient reclami posteriorment, ja que "és freqüent que això sigui l'únic que un pacient o els seus familiars vulguin escoltar ".

La Unió de Defensa Mèdica britànica ha aprovat una guia que emfasitza que una disculpa és una cosa natural i desitjable quan ha succeït un fet advers.

El document afegeix que pot ajudar als pacients i als seus familiars a superar un mal tràngol.

Tomkins ha afegit que només ocasionalment es pot suggerir als professionals que no es disculpen davant els pacients. "Això és un mite.

Creiem que demanar disculpes quan s'ha comès un error és un deure ètic del metge".

Font: Dr. Eugenio Laborda