Video vist al Bloc Humana.
Un video molt secill però alhora aclaridor.
En ocasions estem davant situacions similars i resulta summament difícil trobar una resposta adequada al veritable interès del pacient, així com a la seva capacitat per assimilar la veritat.
Davant un pacient, cal esbrinar que vol saber exactament.... "...no li donis respostes, deixa que s'expliqui bé...¨.
Saber escoltar no només és sentir un llistat de coses, és permetre que el pacient pugui exposar el seu problema sense interrompre precoçment, és ser empàtics i posar-nos "en la pell del pacient", facilitar-li que expressi els seus sentiments, les seves expectatives, les seves esperances i com afecta la malaltia a la seva vida.
Davant un pacient, cal esbrinar que vol saber exactament.... "...no li donis respostes, deixa que s'expliqui bé...¨.
Saber escoltar no només és sentir un llistat de coses, és permetre que el pacient pugui exposar el seu problema sense interrompre precoçment, és ser empàtics i posar-nos "en la pell del pacient", facilitar-li que expressi els seus sentiments, les seves expectatives, les seves esperances i com afecta la malaltia a la seva vida.
Un altre article de Medicina Centrada en el paciente e investigación de la efectividad comparada: Med Clin (Barc). 2011;136(10):438-40
Borrell Carrió F. Empatía, un valor troncal en la práctica clínica (pdf). i Med Clin (Barc). 2011;136(9):390-7.
Borrell i Carrió F. Hernández Clemente JC. Lázaro J. Demanda y queja en la entrevista clínica, conceptos clave para una práctica clínica segura (pdf). i Med Clin (Barc). 2011;137(5):216-20
“Silencio compasivo en el encuentro médico-paciente: una aproximación contemplativa”: Silencio compasivo
També et pot interessar:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada