Breu descripció

Eina de GESTIÓ INTEGRAL de la Consulta del Metge de Família.

Disposa de 4 apartats fonamentals:

1.- Kioskomed: resum pràctic i presentacions de les últimes entrades dels blocs docents de Medicina de Família.
2.- CAP WEB Formació: on en diferents apartats es treballen aspectes relacionats amb l'exploració física, tècniques, interpretació de proves, formació del professional, multitud de cercadors sobre MBE... etc.
3.- L´Escriptori Clínic: Una font d´actualització sanitària i indispensable pel dia a dia.
4.- La Consulta WEB: on tracta de temes d´informació i links d´interés. Cercador per pacients i familiars tractan de facilitar el empowerment de la persona.
El Metabuscador d´Informació Sanitària

El Metabuscador

Loading

dimarts, 10 d’abril de 2012

Bifosfonats i problemes oculars!



Els investigadors afirmen que van trobar un risc d'uveítis anterior i escleritis, malalties que poden provocar discapacitat. 



Les persones que utilitzen bifosfonats orals per l'osteoporosi per primera vegada podrien tenir un major risc de malaltia ocular inflamatoria greu.

Estudis anteriors han relacionat els bifosfonats amb problemes com a fractures inusuals, batecs cardíacs irregulars i càncer d'esòfag i de còlon.

En aquest nou estudi, investigadors canadencs van comparar a gairebé 11,000 persones que utilitzaven bifosfonats orals per primera vegada amb més de 920,000 persones que no els usaven. Els que usaven per primera vegada van mostrar taxes d'incidència de 29 per 10,000 persones anys per la uveítis, i de 63 per 10,000 persones anys per l'escleritis, enfront de 20 per 10,000 i 36 per 10,000, respectivament, entre els no usuaris. Les persones anys es determinen en multiplicar el nombre de participants pel nombre d'anys en què es prenen els fàrmacs.

A l´estudi de cohorts retrospectiu es van avaluar els pacients visitats per un oftalmòleg durant 7 anys.

En comparació dels no tractats, l’ús de bifosfonats es va associar a un augment del risc d’uveïtis i d’escleritis, amb uns riscos relatius ajustats d’1,45 i 1,51, respectivament.


FONTS
 
 
CMAJ, news release, April 2, 2012 . CMAJ.
L´estudi ressalta la necessitat que els professionals clínics informin als seus pacients sobre els senyals i símptomes d'escleritis i uveítis, de manera que busquin tractament alternatius i s'evitin més complicacions.


Els bifosfonats s’han relacionat amb un risc d’efectes adversos inflamatoris oculars, com conjuntivitis, iritis, uveïtis, escleritis i epiescleritis (Butll Farmacovigilància 2005;3:9-11).




AMPLIACIÓ D´INFORMACIÓ









També et pot interessar: