L'altre dia. a l'últim episodi de "Redes", serie científica d'Eduard Punset que s'emet en la 2 de Televisió Espanyola van emetre “El sistema educatiu és anacrònic”.
L'entrevista, així com els videos que van aparèixer, van ser molt interessants i em van fer recordar la controvèrsia existent en relació al conegut TDAH (Trastorn per Dèficit d´Atenció i Hiperactivitat). La "sobreetiquetació" dels trastorns i els problemes que provoca un augment de diagnòstics de TDAH.
És important revisar la definició, els barems de diagnosi del TDAH, doncs són diferents pel DSM-IV com per la CIE-10, i provoquen una medicalització generalitzada.
Molt didàtics els videos, i com és la dita: amb poques paraules basten! No hem de dormir-nos, hi ha una gran quantitat de nens que estan perdent la motivació.
Compte amb la dita de "Quan alguna cosa no segueix les pautes es té de posar un nom i medicar!"
(Repeteixo, no deixeu de veure el video del nen)
Idees Clau
1.- El coneixement no s'adquireix, es crea per un mateix.
2.- L'activador és la curiositat. Per a això és necessari recuperar la curiositat que tenim des de nens i que a l'escola, després a la universitat i després en el treball es maten dia a dia.
3.- Per què s'avorreixen els nens i nenes en el col·legi?
4.- Per què arriben al món adult sense tenir idea dels seus propis talents i capacitats?
5.- El líder en educació i creativitat Ken Robinson i Eduard Punset ens criden i ens explica a reflexionar sobre una educació nascuda para i per les societats industrials.
6.- La societat de la informació actual necessita joves creatius i motivats.
6.- En els darrers 50 anys les esferes econòmica, cultural i personal han feut un tomb al món sencer. I no obstant això, els sistemes educatius no han mogut un àpex els seus programes i els seus objectius.
7.- Curiositat i innovació són víctimes del model d´ensenyament occidental i podríem afegir que també són víctimes de l'adoctrinament que impedeix el naixement del dubte.
Video complet:
Què millor protagonista que un nen per explicar-nos el que sent a l'escola.
És genial l'espontaneïtat que tenen a l'hora de dir el que pensen!!!.
De vegades ens oblidem d'escoltar-los. Els adults ens tanquem en les nostres idees i no veiem més enllà dels nostres nassos. Aprenguem una mica d´ells:
1 comentari:
moltes gràcies pel text i els vídeos
Publica un comentari a l'entrada